Skip to content

Zostało zawarte Memorandum między Pocztą Polską a Pocztą Ukrainy

Spis treści

16 sierpnia br. podpisane zostało Memorandum pomiędzy Pocztą Polską a Pocztą Ukrainy, którego głównym celem jest pogłębienie współpracy instytucjonalnej w zakresie tradycyjnych usług pocztowych, operacji, innowacji, logistyki oraz wzmocnienie istniejących i nawiązanie nowych relacji biznesowych. Dokument w imieniu Spółki podpisali Prezes Tomasz Zdzikot oraz Wiceprezes Mateusz Wodejka i Igor Smelyansky, Dyrektor Generalny UKRPOSHTY.

Poczta Polska, poprzez swoje spółki zależne – EPC (European Postal Company) i APS (Associated Postal Services), jest jednym z największych europejskich graczy na rynku międzynarodowym. W 2017 roku zajęła trzecie miejsce w Europie po Grupie Deutsche Post DHL i UPS. Oferuje szeroki zakres usług: od standardowego dostarczania przesyłek pocztowych po przesyłki ekspresowe i usługi spedycyjne. Firma dostarcza również rozwiązania e-commerce zarówno dla małych firm, jak i dużych korporacji; od lat aktywnie rozwija własne rozwiązania cyfrowe – w tym sklep internetowy, w którym można kupić znaczki online. Dzięki podpisanemu dokumentowi dotychczasowa współpraca będzie efektywniej koordynowana i wzmacniana. Memorandum przewiduje współpracę w kluczowych obszarach biznesowych Potsta Polska i Ukraina Potsta. Celem pogłębienia dotychczasowej współpracy jest efektywniejsza współpraca w obszarach operacji, innowacji, logistyki oraz w obszarach wzmacniania istniejących relacji biznesowych i nawiązywania nowych relacji biznesowych z podmiotami działającymi w obszarze e-commerce. Wspólne działania mają na celu m.in. ułatwienie procesu zakupowego obywatelom Polski i Ukrainy oraz umocnienie zasadniczej roli Poczty Państwowej na rynku krajowym.

Poczta Polska aktywnie wspierała swoich ukraińskich odpowiedników, odkąd Rosja rozpoczęła agresję na Ukrainę. Obecna sytuacja geopolityczna stworzyła nowe ramy współpracy, które musimy pogłębić i lepiej koordynować. Tomasz Zdzikot, Prezes Zarządu Poczty Polskiej, podkreślił, że skorzystają na tym zarówno instytucje, krajowy operator pocztowy, jak i klienci mieszkający po obu stronach granicy. Poczta Polska wspiera Ukrainę od początku rosyjskiej agresji. Osiągnięto porozumienie z Pocztą Ukraińską, a Poczta Polska przejęła m.in. rolę łącznika przewoźnika ukraińskiego w międzynarodowym transporcie pocztowym. Firma przystąpiła również do rządowego programu pomocy zaatakowanym sąsiadom. W ramach pomocy w walce z mieszkańcami Ukrainy państwowy operator przekazał także siedem pojazdów opancerzonych do transportu gotówki. Ponadto z Poczty Polskiej korzystają odpowiednie urzędy państwowe, w tym jej bazy noclegowe w Pocztowym Ośrodku Szkoleniowo-Wypoczynkowym oraz w hotelach sztabowych, pojazdy służące do przewozu obywateli Ukrainy od granicy do miejsc w Polsce poinstruowane przez sztab kryzysowy, transport agencji rządowej rezerwy.

3 komentarze

  1. Robert
    29 września 2022 @ 15:28

    Śledzę wiadomości o polskiej poczcie i jestem przekonany, że to galimatias.

  2. Jacek
    29 września 2022 @ 15:29

    Uważam, że obecnie jest zarządzana przez korporacje nastawione na zysk, którym bardziej zależy na zarabianiu pieniędzy niż na zapewnieniu społeczeństwu niezawodnej i przystępnej usługi.

  3. Natalia
    29 września 2022 @ 15:32

    Ja powiem Wam coś, jestem klientką https://poczta-polska.info.pl/poczta/6612-wroclaw-wroclaw-krzyki-powstancow-slaskich/. Oferują naprawdę dobrą obsługę klienta, wszystko jest na miejscu, każdy pracownik jest kompetentny, przygotowany do wykonywania obowiązków. Jestem zadowolona z tej placówki Poczty polskiej.

Dodaj komentarz